tisdag 15 april 2014

Dockvagnstäcke och påsk

Nu kan vår kompis Elin som är 3 år låta dockan sova gott i vagnen! Docktäcke och liten kudde klara för överlämning. En variant på trappan (eller den kanske heter Rail Fence) där mittremsan var något bredare än de andra två. 
Till Elins dockvagn
Det superfina tyget med elefanter köpte jag i somras hos Butiken Annalunda i Förslöv. Även de grå pricktyget kommer därifrån. 
Fina elefanter som går på led. 
Med detta länkar jag till Evas Visa&Berätta eftersom det är måndag. Eller tisdag har det väl hunnit bli, men men. 

Och så vill jag passa på att önska en riktigt Glad Påsk! Min 4½-åring är ingen stor-pysslare av rang direkt. Men den kreativa orken räckte i alla fall till att måla ETT påskkort, så det får bli min påskhälsning till er. Motivet heter "Ägg" :-)

3 kommentarer:

  1. Visst är elefanttyget sött!!
    Måndag eller tisdag har ingen betydelse Jenny ,huvudsaken är att du är med och INSPIRERAR vilket du verkligen har gjort.Tack för du länkar till Visa och Berätta,måndag!!Och en x-tra Bambikram till dina små killar samt Glad Påsk också!!

    SvaraRadera
  2. Så sött!
    det där elefanttyget har smygit sig he till mig också.
    Undrar just vart det är?????

    Jag tror att Johns kreativitet räckte till Kvalitet.
    Att tillverka en stor kvantitet är inte alltid av godo.
    Nu är ju detta påskkort betydligt mer värt eftersom det bara finns i ett exemplar!
    Hälsa konstnären och GLAD PÅSK till Er alla!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. You certainly have lots of heart in your stitching...thank you for being you.

    SvaraRadera