onsdag 5 mars 2014

Kaffe paket

Provar ett block som funnits på "prova-nåndag-listan" ett bra tag. Presenter eller kanske snarare paket. Det finns massor av gratismönster här. Jag valde detta från Red Rooster Quilt men jag ändrade till lite mindre mått 
(Kom i håg mått: flygande gäss 3 1/2" x 2" med 2" lappar. Snöre 1 1/2", paket 3", båda 5 1/2 " höga. )
Suddigt värre från mobilen, men så slipper ni
se alla trådar på designväggen också :-) 
I helgen var det Symässa på Kviberg här i stan. Lite tyg fick följa med hem, såklart. Väl hemma insåg jag att det mest blivit Kaffe Fassett i liknande färger. Härliga! 
Kaffe i en av sina bästa former. 
Och apropå kaffe och paket så är ett annat projekt på nån-dag-så-listan att sy en väska av kaffepåsar. Samlade som bara den för några år sen och hade även svärmor till att samla till mig. Och där ligger de nu och väntar. Känns inte längre så akut att prova. Fortsätter att sy andra paket tror jag nog. 

Två andra tyg och ett mönster på söt fågel-nesse. 
Ser att flera ändrat till sånt där kod-läsning för att kommentera på sina bloggar. Tror tyvärr jag får göra det samma. Blir trött på alla knasmail som kommer med nonsenskommentarer. Men inte idag. Än går det enkelt att kommentera om du har lust :-) 

4 kommentarer:

  1. Snygga paket och snygga tyger.. Här är en till som samlat kaffepaket, skulle flätat en väska, men men..Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Så snygga dina paket är och tygerna med.
    Prova att ändra från från att alla kan skriva i din gästbok till "Open ID". Jag gjorde så och då slapp jag alla SApam, samtidigt som besökarna slipper ordverifieringen som är så trist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Nu har jag ändrat. Håller med om att ordverifiering är trist.

      Radera
  3. Fina paket och fina tyger!
    Tack för Dina mått!
    Jag sydde mina paket bara på känn till slut!
    Kram//Maja

    SvaraRadera