torsdag 31 oktober 2013

Höst på många plan

Bruna, beige, gula, orange och några gröna scraps blev kassakvitton och har nu blivit ett pyttetäcke. Insåg i dag när jag körde bil att det är i mångt och mycket just de färgerna som syns ute i naturen just nu. Så varför inte kalla detta för Pyttehöst? Flanell på baksidan som vanligt, denna variant med ugglor.
Mått ca 60 x 80 cm. 
Och höst får man väl säga att det blivit nu. Det har t o m hunnit bli nästan november (bara en halvtimme kvar). Hittills tycker jag att även de flesta grå mornar blivit till soliga höstdagar senast vid lunch (bortsett den där Simone dagen förstås). Men idag var det annat. Hu vilket höstrusk på eftermiddagen. Några tappra monsterungar hade letat sig ut mellan de värsta skurarna. Risk för pisseblött godis! Men det verkade inte bekymra dem alls. Har laddat med godis om besöksfrekvensen ökar imorgon. 

Jag länkar till Majas scrapsutmaning. Trevlig Alla helgona helg! 

4 kommentarer:

  1. En helt helt underbar scraps quilt Jenny!!Visst är det ett roligt sätt att sy .Bambikram

    SvaraRadera
  2. Det var en fin Pyttehöst.
    annika

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt myller av tyger och färger i Din Pyttehöst!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Nummer 1 i November!
    Naturligtvis har du en lott!
    Det var just detta jag försökte förmedla till Evaj under ett telefonsamtal vi hade när jag var ute och gick i hösten!
    Kram//Maja

    SvaraRadera