torsdag 28 mars 2013

Prickar i påsk

Idag, Skärtorsdag, har jag varit ledig från jobbet. Jag och sonen tog en sväng till IKEA. Till skillnad från många andra av hans kön, uppskattar min 3-åring verkligen det småländska varuhuset. Mycket yta att röra sig, kul lekgrejer här och där och så god mat :-) Vi fick såklart med en hel del bra-att-ha-grejer hem. Bl a dessa tygbitar. Rött med prickar till en sittpuff (som jag sytt en tidigare som används nästan varje dag - efter jättebra tutorial hos Ericas TygVerkstad), orange med andra prickar till en kasse och så ett härligt rosa-röd-orange tyg med blommor, blad och älgar (!!) bara för att det är så fint. 
IKEA inköp från dagens besök. Prickar i två varianter och älgar och blommar. 
Imorgon ska vi ha påsklunch och då får jag se till att få fram påskduken (foto från annat år). Tyg med hönor och så röda hörn, som med god fantasi blir näbbar eller kammar. Duken är tvättad så det är bara lite tid på strykbrädan som återstår. 


Ikväll blir det några sömmar på nya rutor med ramar till barntäcket till kollegan.  Det går framåt. Känns bra med alla rutor, hoppas känslan sitter i när jag ska få ihop det hela till en topp :-) 

Passar på att önska en riktigt Glad Påsk!
/Jenny

5 kommentarer:

  1. Väldigt snygg duk och alldeles lagom till påsk!
    Tygerna var snygga!
    Ha det glatt i Påsk!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en riktigt skön helg!!!Glad Påsk till dig/Bambikram

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg påskduk! Glad Påsk! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Snygga tyger du hittade på Ikea, och din påskduk ser kul ut med alla hönorna. Glad Påsk önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det är trevligt när man plockar fram och lägger på en duk som man använt tidigare. En slags tradition kan jag tycka!

    Dollandesign

    SvaraRadera