tisdag 13 juli 2010

Klart för drabbning

Nu har jag (äntligen) fått klart ett täcke till våra goda vänners lille G som nu hunnit bli 7 månader. Hög tid för grabben att få sig ett eget lektäcke alltså!  

Lektäcke till lille G är äntligen kantat och klart.
Ca 125 x 125 cm.
Log cabin (får man kalla det så med bara en rad utanför mittrutan??) i glada färger och motiv. Quiltat runt mittrutorna och emellan blocken. 

Jag ville namna täcket med mer än min sedvanliga "tag" och frågade om tips på Q&L-listan. Där är tjejer att lita på, så snabbt som ögat fick jag länkar till inspirerande bilder. (Tack Gunilla!) Jag gjorde en lapp i datorn, skrev ut och ritade av på benvitt tyg. Strök på lite "broderi-vadd" och så var det bara att sätta sig framför TV:n och sätta igång att sy. Det blev riktigt trevligt tycker jag. Tror det får bli en ny vana när man ger bort ett täcke.

Täcket fick en broderad namnlapp för att göras mer personligt och som ett minne.
Just nu får täcket sig en omgång i tvättmaskinen - snart redo att lämnas över. Med andra ord - snart klart för drabbning! Sommarkramar från Jenny

Lektäcke klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar