fredag 11 juni 2010

Hjärnjympa...

Jag ville sy en något större version av spelpåsen från FatQuarter och ökade upp mittrutorna från 1 3/4" till 2". Sen är det väl bara att räkna tänkte jag. Men det var inte riktigt så enkelt... Jag som anser mig vara hyfsat bra på matte. Faktiskt ett av mina bästa ämnen i skolan. Men det kanske har gått över?? Efter en hel del gör-om så blev det till slut en påse. Jag har skrivit ner anteckningar längs vägen för att kunna göra nästa. Man vill ju gärna inte att träningsvärken i hjärnan ska vara förgäves :-)

Till slut blev den klar, den något större spelpåsen.
Efter mycket tankeverksamhet och en hel del omtagningar.
Färdig storlek på "storasystern" blev 16 x 21 cm. Tulpanerna är gjorda på 4x4" men hade nog blivit snyggare om de var 3,5". Får bli nästa gång, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar