måndag 21 juni 2010

Havet är djupt

Köpte en quilttidning till tågresan från Stockholm i maj. Det blir dock inte så mycket läst när man reser i sällskap av en 6-månaders person. Men väl hemma hittade jag en kul idé som jag nu provat. Har använt mönstret mer som inspiration. Det blev inte så himla perfekt men jag är nöjd. Medelhavsvågor med små fiskar - och en haj! (fast de är väl upp och ner??)
Pennfack med 3D effekt
Å så här blev andra sidan.
En liten hajfena bland papegojfiskarna :-)
Lagom som pennfack (ca 18 x 11 cm) eller till nåt annat. Tidningen var Popular Patchwork Handbag Special 2010 och de små triangelflärparna kallas prairie points. Remsor 1,5" och kvadraterna 2". Kul att sy! Och scrapsvänligt. As I like it.


Imorgon ska jag till Orust på bilutflykt. Får se om det blir ett stopp på Göksäter. Har med mig pappa och lille J. Inte det mest shoppingsugna sällskapet direkt :-) Sist jag var där var det en timme i kassakön. Det är inte ens jag sugen på imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar